• ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ فروردين
  • اِلأِثنين ٩ شعبان ١٤٤٠
  • Monday 15 Apr 2019
  • شماره 465
عناوین این صفحه
کد خبر: ۸۰۸۷

لزوم رویکردی نو در شیوه‌های آموزشی دانشگاه‌ها

ادامه سرمقاله- همانطور که در اطراف خود مشاهده می‌کنید در هر خانواده‌ای با دست کم یک الی دو نفر تحصیل کرده‌ی لیسانس و یا
فوق لیسانس بیکار روبرو خواهید شد. اگر این افراد درهمان دوران تحصیل دانشگاهی کمی بیشتر متناسب با نیاز‌های جامعه با اصول کارآفرینی آشنا می‌شدند و به دلیل فرایند آموزشی ناقص و ناکارامد و بدون یادگرفتن مهارت‌های لازم و کاربردی تنها با یک مدرک دانشگاهی فارغ التحصیل
نمی شدند، قطع به یقین آمار بیکاری جوانان تحصیلکرده‌ی ما بسیار متفاوت‌تر می‌بود. اگر برای سیستم آموزشی کشور تربیت افراد کارآفرین و دسترسی دانشجویان به منابع کارآفرینی رشته‌های تخصصی شان علاوه بر افزایش بار علمی آن یک دغدغه به حساب آید بدون تردید پیشرفت و نوآوری در بسیاری از حوزه‌های تخصصی کشور به شدت رشد پیدا خواهد کرد. ترویج کارآفرینی در دانشگاه بدون متناسب بودن محتوای آموزشی با توانایی و علاقه‌ی دانشجویان و همچنین ایجاد تفکر و مهارت کارگروهی در بین دانشجویان و از همه مهم تر، ایجاد انگیزه وعلاقه در دانشجویان جهت انجام تحقیق و پژوهش هرگز میسر نخواهد بود. دانشجویان بایستی بیاموزند که چگونه افرادی خلاق و نوآور باشند و چگونه فرصت‌های پیشرو را مغتنم دانسته و به ایده‌های ذهنی خود جامه عمل بپوشانند. نقش مهم دانشگاه‌ها و مسئولیت خطیر اساتید و تمام دست اندرکاران این حوزه می‌تواند نه تنها پیشران مهمی در پیشرفت حوزه‌های اقتصادی کشور باشد، بلکه به شدت بر روی اشتغال قشر تحصیلکرده و استفاده از محفوظات علمی آموزشی در دانشگاه‌ها میسر واقع شود.
باید بدانید که در دنیای کسب‌و‌کار،یاد گرفتن؛ رکن اصلی پیشرفت است. در دنیای امروز چیزی که سرنوشت انسان‌ها را می‌سازد، استعدادهایش نیست، انتخاب‌هایش است و امروزه کارآفرینی بیش از یک انتخاب است و برای رشد اقتصادی کشور تبدیل به یک ضرورت شده است که آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور با رویکردی نو درهموار نمودن این مسیرنقش بسزایی
خواهند داشت.

 

لینک کوتاه: http://www.naghshdaily.ir/fa/Main/Detail/8087

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
عنوان صفحه‌ها
بالای صفحه