• ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۷ مهر
  • اِلأَحَّد ١ ربيع الاول ١٤٤٢
  • Sunday 18 Oct 2020
  • شماره 881
عناوین این صفحه
نقش نیوز
کد خبر: ۱۷۷۹۲

ارتباط تبلیغات خلاق و مارکتینگ

 مهندس سینا شکور زاده
همه ی ما روزانه درآماج بمباران پیام های تبلیغاتی قرار داریم. هنگامی که در کنار خانواده در حال تماشای فیلم مورد علاقه مان هستیم، یا در یک بزرگراه شلوغ ، ساعت ها در ترافیک مانده ایم،به نوعی نظاره گر تبلیغات مختلف در حوزه های گوناگون هستیم.این حقیقتی است که تبلیغات در همه جا ما را درانحصار خود در آورده و بارها جای شما تصمیم گرفته است. اما اینکه گوی سبقت را در این رقابت جلب توجه کدام شرکت، موسسه و کسب و کار از شما ربوده است، دقیقا همان نقطه ی عطفی است که می تواند آینده و حال کسب و کارها را تضمین نماید. ذهن انسان همواره دوست دار اتفاقات خارق العاده و شگفت انگیز است. در واقع بشرعلاقه ی وافری دارد که چارچوب ها را بشکند و مدهوش اتفاقاتی خارج از عرف و عادت شود. ذهن انسان معمولا نسبت به چیزهای عادی و معمولی واکنشی از خود نشان نمی دهد در نتیجه میزان تاثیر پذیری از این دست اتفاقات خیلی کم است. در مبحث تبلیغات نیز این مباحث صدق می کند. تحقیقات نشان می دهد که جامعه تبلیغاتی را می پسندد که سراسر خلاقیت باشد و حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد.
در دنیای مارکتینگ، تبلیغاتی خلاقانه ، هوشمندانه و الهام بخش است که نه تنها ذهن شما را به سمت آن محصول و یا خدمات جذب کند، بلکه باید توانایی تغییر طرز تفکر شما نیز را داشته باشد. یک تبلیغات چشمگیر در جلب توجه افراد به عنوان یک الزام به حساب 
می آید. با وجود حجم وسیعی از محصولات و رقابت های تنگاتنگ، تبلیغات با هدف قرار دادن مخاطبان به شکل جذاب و خلاق، یکی ازعوامل اساسی در تشویق آن ها برای خرید است.  الهام گرفتن از ایده های خلاقانه اطراف، راهی است که محصولات شرکت های معتبر دنیا را به گزینه برتر برای مصرف کننده مبدل ساخته است. تحقیقات انجام شده در زمینه کالاهای مصرفی رقابتی در کشور آلمان نشان می دهد که کمپین های تبلیغاتی خلاقانه، بسیار موثر عمل کرده اند و برخی از ابعاد خلاقیت در تاثیر رفتارهای خرید اثرگذارتر می باشند. از اینرو در جهان اقتصادی امروز، تبلیغات خلاقانه و منحصر به فرد با تاثیرگذاری بالا برای سازمان ها و برندهای مطرح دنیا از اهمیت بسزایی برخوردار است. ایده های خلاقانه؛ هنر گسترش و بکارگیری توانایی هایی است که از دید سایرین پنهان است، زیرا چنین تبلیغات ابتکاری، به انتقال پیام مخاطبین و در پی آن اعتماد و ترغیب مصرف کننده برای خرید نقش بسزایی ایفا می کند. علی رغم هزینه های هنگفتی که بابت ساخت و پخش تبلیغات صرف می شود، میزان اثر بخشی آن ها بیشتر مد نظر بوده که تداوم خرید و وفاداری نسبت به آن نام تجاری را به همراه داشته باشد. اگر تبلیغات را به عنوان یک محرک بررسی کنیم، اثر بخش بودن آن را به نتایجی همچون ایجاد تفاوت بین نام تجاری شرکت مبلغ با سایر نام های تجاری، جلب توجه حتی برای خرید آزمایشی و درپی آن علاقه برای تداوم و در نهایت ایجاد حس رضایت با مشاهده ی تبلیغات 
می توان ترغیب نمود. تبلیغات خلاق که نشات گرفته از ایده ای نو است، افراد را وسوسه می کند که پول خود را برای خرید محصولات آن هزینه کنند. شرکت های معتبری در جهان با استفاده از ابتکار و نبوغ فکری خود توانستند با کارهایی خاص و ایده های خلاق ،تبلیغاتی تاثیرگذار در ذهن مصرف کننده ی خود رقم بزنند. 
بنابراین می توان با قاطعیت بیان کرد، تنها یک کلید برای موفقیت در تبلیغات وجود دارد و آن هم خلاقیت است. تا آن جایی که تحقیقات  موسسه HBR نشان داد که هرچه تبلیغات از روال معمول خود فاصله گرفته و همراه با ایده های بدیع و خلاق باشند، بسیار موثرتر خواهند بود. همچنین می توانید از نمونه های 
خلاقانه ترین تبلیغات دنیا در حوزه کسب و کار خود ایده بگیرید. همواره تلاش کنید، اصالت را در طرح های تبلیغاتی خود بگنجانید. از اثرگذاری متن ها در کنار تصاویر غافل نشوید و سعی کنید که از متن تبلیغات خلاقانه کوتاه ،ولی تاثیرگذار استفاده کنید. چاپ 
نقشه های شهری، استفاده از تبلیغات محیطی خلاقانه، استفاده از شخصیت های محبوب کارتونی و بازیگران، استفاده از ایده های طنازانه و با نمک، انواع طراحی های گرافیکی که ذهن بیننده را به چالش بکشاند و ایجاد جلوه های ویژه 
می تواند ،بخشی از نمونه های ایده های تبلیغات خلاق و اثر بخش به حساب آیند. ایده هایی که می تواند به عنوان خط مشی ای برای کسب و کار شما نیز باشد.

لینک کوتاه: http://www.naghshdaily.ir/fa/Main/Detail/17792

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
عنوان صفحه‌ها
کاراز نو
بالای صفحه